راهكارهاي اجراي برنامه هاي نهضت مطالعه مفيد، در طبس  بررسي شد     


طبس- سید ابوالفضل حقانی "سرپرستي يزدفردا:در جلسه اي كه در محل فرمانداري با حضور امام جمعه طبس، مديركل كتابخانه هاي عمومي استان يزد ، معاون فرماندار طبس ، جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي و اعضاي ذيربط برگزار شد ، در خصوص راهكارهاي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني و اجراي برنامه هاي نهضت مطالعه مفيد ، بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري طبس در ابتدار اين جلسه ، معاون فرماندار شهرستان طبس ، كتاب و كتابخواني و نهضت مطالعه مفيد رااز مباحث مهم شهرستان و كشور برشمرد.

"يوسف وهابي كاركنده" گفت: تأكيدي كه در اسلام بر مطالعه و اهميت خواندن شده است ، بر هيچ كس پوشيده نيست و اشارات زيادي در اين خصوص در قرآن كريم وجود دارد كه بصورت مستقيم و يا غير مستقيم به امر خواندن و مطالعه و دانايي به عنوان حاصل مطالعه پرداخته شده است.

وهابي اظهار داشت : در نهضت مطالعه، يكي از نكات مهم ، راه هاي معرفي كتب مفيد است و اگر اين كار به خوبي انجام شود ، در امر مطالعه ، مخاطبين خوبي خواهيم داشت.

وي ارزيابي و شناخت ميزان علاقمندي مردم و به ويژه قشر جوان در بحث مطالعه را براي برنامه ريزي مهم قلمداد كرد و شناسايي راهكارهاي هدايت افراد به سمت مطالعه مفيد را لازم و مهم برشمرد.

اين مقام مسئول ، تهيه و در دسترس مخاطبين بودن كتب جيبي را روشي كم هزينه با بهره وري زياد دانست.

مديركل كتابخانه هاي عمومي استان يزد نيز در اين جلسه به تشريح سند اجرايي نهضت مطالعه مفيد پرداخت.

"سید محمدحسن علایی" با معرفي پايگاه اينترنتي شبكه كتابخوانان حرفه اي كشور  گفت : اين سايت در راستاي سير مطالعاتي مفيد است كه كتاب هاي مفيد براي سنين و اقشار مختلف را معرفي و از اين طريق مسابقات كتابخواني برگزار مي شود.

علايي خواستار معرفي اين سايت به اعضاي فعال بسيج ، كارمندان دولت ، اعضاي كانون هاي فرهنگي مساجد و ساير اقشار، براي عضويت آنها در اين شبكه شد.

وي افزود : در خصوص افرادي كه به اينترنت دسترسي ندارند ، پوستر اين كتابها فراهم مي شود و كتب مربوطه در كتابخانه ها موجود مي باشد و از طريق نمايندگان مراكز ، مساجد و پايگاه هاي مقاومت بسيج، براي برگزاري مسابقات كتابخواني در آن مركز امكان اقدام وجود دارد.

علايي ايجاد ايستگاه هاي كتاب در ادارات و مراكزي كه مردم لحظاتي را به انتظار مي نشينند ، براي امر مطالعه مفيد دانست و از آمادگي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان يزد براي تحويل امكانات و كتب مورد نياز پس از تأمين هزينه هاي مربوطه توسط ادارات ، خبر داد.

امام جمعه طبس نيز در اين نشست، بحث مطالعه و كتابخواني را مهم و ارزشمند برشمرد و نزول آيات قرآني متعدد كه انسان ها را به تدبر و تأمل تشويق كرده است و نيز سيره پيامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار(ع) را نشان دهنده اهميت و لزوم توجه به موضوع كتابخواني دانست.

حجه الاسلام و المسلمين "سيد ابراهيم مهاجريان" با اشاره به اهتمام و توجه خاص علماي بزرگ پيشين و امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري به امر مطالعه و كتابخواني ، افزود: اين بزرگان حتي از كمترين زمان و فرصتي كه برايشان ايجاد مي شد براي مطالعه استفاده مي كردند.

وي خواستار بهره گيري از جلسات مذهبي بانوان كه در سطح شهرستان بصورت متعدد برگزار مي شود، براي ترويج كتاب و كتابخواني ، شد.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا